Saturday, November 15, 2008

WAHAI PELAJAR-PELAJARKU...



Pelajar-pelajarku sayang,
Ingatlah,
Perjuangan dalam menuntut ilmu tiada kesudahan selagi mata masih melihat, telinga masih mendengar, mulut masih berbicara dan nafas masih beralun.
Perjuangan dalam menuntut ilmu penuh dengan ranjau dan duri, luka dan sakit pasti dirasai. Hanya kesabaran dan keyakinan yang tinggi mampu menjadikan dirimu kuat dan tabah dalam meneruskan perjuangan ini.
Pelajar-pelajarku,
Setiap ilmu itu mulia, namun jika ilmu itu tidak dapat membawa dirimu kepada Allah, maka ilmu itu bukanlah ilmu yang manfaat buat dirimu. Apatahlagi jika ilmu itu menjadi fitnah kepadamu dan membuatkan dirimu memakai pakaian takabbur, maka hendaklah engkau jauhinya.
Apa jua yang hendak engkau lakukan, letaklah Allah dihadapanmu sebagai matlamat, penolong dan sebagai pemerhati segala tindakanmu. Insya Allah dirimu akan selamat dan jauh dari kesesatan.
Pelajar-pelajarku...
Tiada cara hidup yang terbaik melainkan cara islam. Tetapkanlah dirimu dalam islam. Hiduplah di bumi ini mengikut acuan Al-Quran dan hadis.Nescaya engkau akan perolehi 2 kejayaan iaitu kejayaan dunia dan kejayaan akhirat.
INGATLAH PESANANKU INI WAHAI PELAJAR-PELAJARKU SAYANG.....

No comments: