Saturday, September 5, 2009

SELAMAT BERJUANG PELAJAR-PELAJAR SAYANG...



Assalamualaikum,
Segala puji dan puja hanya layak bagi Allah, Tuhan yang Maha Mengetahui lagi Maha Bijaksana, selawat dan salam khas untuk rahmat bagi sekelian alam, Saidina Muhamad S.A.W, para ahli baginda yang suci, sahabat-sahabat baginda dan pewaris-pewaris baginda.
Pelajar-pelajar yang dikasihi,
Kini medan perjuangan kalian semakin menghampiri kalian tidak lama lagi. Bermula dengan medan UPSR, kemudian PMR dan seterusnya SPM. Buat pelajar-pelajar tahun 6, tingkatan 3 dan tingkatan 5, diharap sudah bersedia dengan sebaik-baiknya. Hadapilah medan perjuangan tersebut dengan penuh keyakinan, ketenangan dan penyerahan yang tinggi kepada Allah.Insya Allah, apa yang diimpikan pastikan menjadi realiti...
Pelajar-pelajar sayang,
Kamu sebenarnya adalah insan yang hebat..Kamu sebenarnya adalah seorang juara...Kamu telah buktikan yang kamu adalah juara ketika perlumbaan yang menentukan hidup dan mati ketika kamu bergelar sperma dahulu...Diantara jutaan sperma-sperma yang lain, kamu telah menjuarainya...Bukan mudah hendak menjadi juara di dalam perlumbaan tersebut. Kamu terpaksa bertarung mengharungi perjalanan yang agak lama, iaitu kira-kira 6 jam...yang paling mengerikan, perlumbaan ini penentu hidup dan mati... hanya seorang sahaja yang boleh menjadi juara dan akhirnya boleh hidup sebagai seorang insan... Dan sekarang juara tersebut adalah kamu...Kamu sememangnya hebat...
Tetapi sayangnya apabila berada di dunia ini dan kamu menghadapi pelbagai masalah, kamu terlupa kehebatan diri kamu sebagai juara...Mengapa? Mengapa wahai para pelajar?
Ayuh bangunlah kembali wahai pelajar-pelajar sayang! Buangkanlah halangan-halangan negatif yang terdapat di dalam mindamu...Usah didengari bisikan kelemahan tersebut...Suburkanlah di dalam mindamu bahawa engkau sebenarnya seorang juara...Juara yang dicipta oleh Allah untuk menanggung dua taklif, sebagai hamba kepadaNya dan sebagai khalifah di muka bumiNya.
Ingatlah pelajar-pelajar sayang akan firman Allah yang bermaksud " zikirlah Allah banyak-banyak nescaya kamu semua akan berjaya". Di sini Allah nak menyatakan kepada kita bahawa kejayaan akan kita miliki apabila kita gantungkan anggota zahir dan hati kita kepada Allah sebanyak-banyaknya.
SEMOGA KEJAYAAN SENTIASA MENGIRINGI KALIAN....

No comments: