Saturday, January 3, 2009

KISAH BENAR....KEAJAIBAN AL-QURAN.


Kisah ini berlaku pada seorang gadis yang mengidap penyakit kanser hati. Dia adalah seorang gadis yang solehah dan taat pada perintah Allah. Takdir Allah s.w.t setelah dia ditahan di wad hospital ternyata dia positif mengidap kanser hati yang sudah kronik.

Akhirnya doctor menyampaikan kepada abang gadis tersebut bahawa keadaan adiknya semakin buruk dan boleh membawa kematian pada bila-bila masa. Ketika mengetahui keadaan dirinya semakin parah, gadis tersebut meminta kepada abangnya agar memberikan kepadanya mushaf Al-Quran agar dia boleh membacanya.

Gadis itu menghabiskan hari-harinya dengan membaca Al-Quran siang dan malam. Setiap kali selesai membaca al-quran, dia tiup pada kedua-dua tapak tangannya dan mengusap pada bahagian tubuh yang boleh dijangkau. Begitulah yang dilakukannya setiap hari, siang dan malam.

Satu keajaiban terbongkar di hadapan doktor yang merawatnya. Gadis itu kini telah menunjukkan perubahan yang positif. Hari demi hari penyembuhannya terasa dating begitu cepat. Para doktor semakin berasa hairan dan takjub dan gadis it terus melakukan apa yang telah dipraktiknya sehingga akhirnya dia benar-benar sembuh dengan izin Allah. Begitulah hebatnya mukjizat al-Quran yang Allah s.w.t turunkan kepada kita. Jadi, wajarkah kita membiarkan dan mengabaikan kitab suci ini?

No comments: